Social selling

Idag sker en stor del av allt nätverkande online, i sociala medier. LinkedIn är helt enkelt det nya branschminglet. Missa inte att dra nytta av webben när det kommer till relationer och försäljning – det är här du bygger förtroende!

Social selling är ett av alla buzzwords som snurrar omkring, men egentligen är det inget nytt, framför allt inte för oss som arbetar med personal branding. Det handlar om att bygga relationer och att skapa förtroende, men nu är det sociala medier som är arenan. Kopplingen till personal branding är given – för att bli framgångsrik när det kommer till social selling är det viktigt att du själv är tydlig med vem du är, vad du kan och vad du kan bidra med.

Genom att utnyttja kraften i sociala medier kan du relativt enkelt skapa kontakter med både potentiella kunder och samarbetspartners. Tricket är att skapa dialog – och för att göra det behöver du dela med dig av relevant innehåll. Du måste bjuda på kunskap, delta i diskussioner och svara på frågor. På så sätt skapar du förtroende som du sedan tar med dig till nästa steg av köpprocessen. För att inte tala om att du samtidigt bygger ditt eget varumärke som expert. Och därigenom också stärker ditt företags varumärke. Visst sa vi att allt hänger ihop?

Social selling

Vi hjälper er med social selling genom att ta fram strategier för hur ni startar dialoger och delar med er av kunskap och insikter på nätet.

1

Workshops

2

Utbildningar online och offline

3

Individuell coaching