Om oss

Idag måste alla företag som vill lyckas ha en strategi för att lyfta fram människorna

Det var länge sedan företag kunde slå konkurrenterna baserat på rationella produktfakta eller ett inarbetat varumärke. Idag är det mer abstrakta saker, som upplevelser och känslor, som gör företag till vinnare. Det handlar om identitet, vision, värderingar, kommunikation, ledarskap och medarbetarskap. Det handlar om att skapa förutsättningarna för fler affärer och ökad lönsamhet. Det handlar om att trivas, att utvecklas och att prestera - tillsammans.

Att vara mänskliga är det nya svarta, både när det gäller individer och organisationer. Och i denna era av förändringar och transparens letar vi efter varumärken som känns äkta, som vill åstadkomma något och har värderingar vi kan sympatisera med. Varumärken som byggts inifrån och ut med ett tydligt avstamp i de mänskliga aspekterna.

Ledarskapet, kommunikationen och varumärket är de tre hörnstenarna i vår verksamhet, och egentligen handlar allting om det. Nu behövs tydliga och inspirerande stamkulturer som ser bortom att tjäna pengar och som vill gör nytta för många människor eller samhället i stort. Nu behövs tydliga och synliga ledare som ger sina medarbetare de bästa förutsättningarna att göra ett bra jobb. Nu behövs företag som vågar och vill lyfta fram sin viktigaste resurs – människorna. Den övertygelsen ligger till grund för vår företagsidé, InnerBrand.

Vårt VARFÖR handlar om att inspirera och stärka företag och människor att bli den bästa versionen av sig själva.

Introduction
CirclePia Lanneberg SquareKristina Bexelius TriangleJohanne Spjut

Vårt arbetssätt/Vår arbetsfilosofi

Vi tror på hjälp till självhjälp istället för att fastna i konsultberoende. Vi ser till att du går stärkt och inspirerad från oss, med en fullpackad och värdefull verktygslåda i handen.

Det ska vara enkelt att jobba med oss. Vi arbetar uppgiftsorienterat med en tydlig bild av vad du vill åstadkomma och ett fast pris för det.

Vi är måna om att följa upp våra insatser eftersom vi anser att all kompetensutveckling ska leda till nya resultat. Det ska finnas ett tydligt före och efter och våra kunder ska vara mer än nöjda med vårt arbete.

Pia Lanneberg

Pia har över 20 års erfarenhet av kommunikation, ledarskap och varumärkesarbete. Under många år arbetade hon som VD och delägare på en nordisk PR-byrå med huvudkontor i Stockholm.

Pialanneberg

Kort om Pia

  • har över 20 års erfarenhet av PR och varumärkesarbete för välkända företag och varumärken
  • har hjälpt 1000-tals personer att profilera sig, både online och offline
  • är rutinerad utbildare inom kommunikation och ledarskap"
  • är flitigt anlitad ICF- certifierad coach för chefer, ledare och entreprenörer"
  • anlitas ofta som föreläsare inom personal branding
  • är certifierad i DISK personlighets- och kommunikationsanalyser"
  • är van att facilitera workshops inom teamutveckling och varumärkes- och värderingsarbete"

Fem snabba frågor

Vilket ord eller uttryck använder du för mycket?

Eller hur?

Vilket dold superkraft har du?

Sjukt bra på att snabbt ta mig fram i folkmassor

Favoritsvordom?

Skit också

Vad är du riktigt usel på?

Har världens sämsta lokalsinne – svänger alltid till höger

Favoritrestaurang?

Bockholmen

Kristina Bexelius

Kristina är journalistutbildad statsvetare och har en bakgrund från bok- och tidningsförlag. De senaste fem åren har hon arbetat som PR- och kommunikationschef på ett utbildningsföretag i juristbranschen.

Kristinabexelius

Kort om Kristina

  • är certifierad i DISK personlighets- och kommunikationsanalyser"
  • stor erfarenhet av PR- och kommunikationsarbete på strategisk nivå
  • gedigen erfarenhet av att arbeta med rörlig media, hon har skapat och producerat en rad olika typer av program och utbildningar via webb-tv
  • arbetat mycket operativt med PR
  • van att projektleda alla typer av varumärkesstärkande events

Fem snabba frågor

Vilket ord eller uttryck använder du för mycket?

Det låter rimligt!

Vilket dold superkraft har du?

Grymt sifferminne och bra på att veta vad klockan är utan att kolla

Favoritsvordom?

Helvete!

Vad är du riktigt usel på?

Laga mat, men å andra sidan – mackor är också mat

Favoritrestaurang?

Taverna Brillo

Johanne Spjut

Johanne har arbetat med ledarskapsutbildningar i en internationell miljö i över 20 år, och kommer senast från ESSCA School of Management i Frankrike. Johanne brinner för mångfald och har coachat chefer från över 40 olika länder genom åren.

Johannespjut

Kort om Johanne

  • Har 20+ års internationell erfarenhet av ledarskapsutveckling i globala företag och business schools
  • Har en passion för interkulturell kommunikation och talar fyra språk
  • Håller mycket interaktiva workshops med hjälp av agility management-tekniker och internationellt erkända träningsverktyg
  • Har inspirerat globala ledare, team och organisationer att skapa en gemensam vision och en robust strategi för att arbeta i olika kulturer
  • Är certifierad i Intercultural DISC, Leadership Effectiveness Analysis, MBTI, Innovation Games, bland andra.

Fem snabba frågor

Vilket ord eller uttryck använder du för mycket?

Varför inte?

Vilket dold superkraft har du?

Jag är väldigt bra på att dansa Zumba!

Favoritsvordom?

Merde!

Vad är du riktigt usel på?

Spela kort… Jag kan aldrig gissa vad som kommer att hända!

Favoritrestaurang?

Fandado

Kunder

  • Adaptit
  • Art of Communication
  • Art of Running
  • Astra Zeneca
  • Barnens Bokklubb
  • BerghCo Stockholm
  • Blendow Group
  • Boob Design AB
  • Boston Consulting Group
  • Centek
  • Danske Bank
  • Finansförbundet
  • Frontit
  • Gedeon Richter
  • GestaltPartner
  • Handarbetets Vänner
  • Hjulet AB
  • Johnér Bildbyrå
  • MagPlus
  • Moderådet
  • Moow AB
  • MSD
  • Passion for Business
  • Projektledarhuset
  • PWC
  • Rabén & Sjögren
  • Riada
  • Riksmedia
  • Roche
  • Salus Ansvar
  • Sann & Partner
  • Schering Plough
  • Sidec Technologies AB
  • Sifferverket
  • Sims Executive Search
  • Sonat AB
  • Soya Kommunikation
  • Svenska Spel
  • Sveriges Kommunikatörer
  • Swedbank
  • Tools Sverige
  • Trygghetsrådet
  • Vision
  • Vivestra AB
  • Wistrands Advokatbyrå
  • Women in Progress